Terug in Nederland

19 09 2016

Zo, ik ben al weer een tijdje terug in NL, sinds 4 juli om precies te zijn.

Het afscheid van alle bekenden en beesten ,in Eidfjord en van Noorwegen viel zwaar, maar ik werd van harte welkom geheten door mijn ouders en zus en zwager.

Sinds ik terug ben, heb ik alleen maar dingen geregeld. Een uitkering (nog steeds niet rond), zorgverzekering en zoeken naar werk. Dus inschrijven bij vacaturebanken, uitzendbureau’s en ik heb zelfs een flyer gemaakt (met dank aan mijn zus), waarmee ik langs enkele bedrijven ben gegaan.

Het is erg moeilijk om aan de bak te komen, ik heb mijn leeftijd tegen, niet de juiste opleiding en werkervaring telt al helemaal niet meer mee.

Ik ben nu bezig met een tijdelijke baan bij een zorgverzekeraar, ik ben al door de eerste rondes heen gekomen en het wachten is nu op het voltooien van de cursus Wft Zorg. Heel veel lees-en denkwerk, donderdag de 22e doe ik examen. IEDEREEN DUIMEN GRAAG!

Als ik dat haal kan ik aan de slag, en heb ik weer even een adempauze. Ik heb mij opgegeven voor maximaal 32 uur, en het is even afwachten voor hoeveel uur het bedrijf mij in gaat plannen. In ieder geval weer een inkomen, en dan kan ik de laatste hindernis gaan nemen: ZOEKEN naar eigen woonruimte!

In ieder geval is er nu ook weer ruimte oor leuke dingen doen, dat is er de laatste tijd bij ingeschoten.

Jullie zijn weer op de hoogte ūüėČ

 

 

Acties

Information

2 responses

19 09 2016
renesluimer

Hoi Yvonne Ben je inmiddels wel weer n beetje gewend in Nederland?Of mis je  Noorwegen toch nog wel heel erg? Een hoop geregeld, pfff zal niet meevallen al die rompslomp. Ik hoop van harte dat je voor het examen zal slagen en dat je lekker  aan de slag kan. Heel veel succes! Groetjes  Rene en  Ingrid

Verzonden vanaf mijn Samsung Galaxy-smartphone.

19 09 2016
yoeff

Drukdrukdruk! Ben onwijs trots op je, zussie!

Geef een reactie

