Terug naar NL

5 04 2016

Iedereen is nu wel op de hoogte van mijn plannen, nu alleeen nog maar mijn huis verkopen, spullen naar NL en ik er achteraaan 🙂

Ik ben bang dat dit een hoop frustraties te weeg gaat brengen. Vorige week was ik in NL en wilde een bankrekening openen (iedereeen die een bijdrage wil leveren aan het HAAL YVONNE NAAR NL fonds is hierbij uitgenodigd om stortingen te doen, haha.

Ik dus naar een bank, uitgelegd wat ik wilde.

Vraag: u bent dus niet ingeschreven in NL

Antwoord: Nee, ik woon in Noorwegen

V:. Maar heeft u dan een noors paspoort

A:  nee een nederlands

V: dan staat daar geen BSN nummer in? Want uw pas is dan uitgegeven door de ambassade

A: Er staat wel een BSN in, anders kan ik geen paspoort aanvragen/verlengen

V: Maar u heeft geen adres in NL?

A: Nee

V: Ik moet een nederlands adres hebben, anders kunt u geen rekening openen

A: Gebruik het adres van mijn ouders maar

Dit was geen probleem, rekening werd geopend, internetbankieren ok en natuurlijk ga ik over een week of twee proberen mijn adres te wijzigen 🙂

 

Gisteren wilde ik mij inschrijven als werkzoekende bij het UWV, hiervoor heb je een DigiD code nodig. Ik heb er in het verleden wel een gehad, maar om de een of andere reden werkt dit niet meer. Geen probleem, nieuwe code aanvragen via internet. Ging helemaal goed, tot aan laatste code, die moest ik activeren/afhalen bij een DigiD balie binnen 30 dagen.

Dat lukt dus niet, gebeld met DigiD, geen andere mogelijkheid, ik moest contact opnemen met de betreffende instantie, die hadden meestal wel een omweggetje.

Vandaag gebeld naar het UWV, een zeer onsympathieke dame aan de telefoon en die vertelde dat ik  alleen met een DigiD code kan inschrijven. Jammer, maar dan moest ik maar wachten tot ik in NL was om mij in te schrijven.

Inmiddels wacht ik op 2 offerte’s van makelaars. Helaas gaat het allemaal niet zo vlot hier, dus morgen hang ik weer aan de bel.

Wordt vervolgd!

Acties

Information

One response

6 04 2016
yolan

Je zal zien, dat het straks ineens allemaal met een rotvaart verloopt. Nu moet je alles op gang zien te krijgen en overal loop je tegen onverwachte drempels op. Want hoe klein onze wereld ook is geworden in de laatste decennia, er liggen nog steeds links en rechts grenzen ;(

kus zus

Geef een reactie

