Man in de kelder, nieuwjaar en nog meer

5 01 2016

Allereerst wens ik iedereen een mooi en gezond 2016 🙂

En nee, ik ben geen psychopaat die mannen in de kelder vast houd, maar ik trof een man in mijn kelder aan.  Het is al een poosje geleden, ik kwam ’s avonds laat van mijn werk en trok mijn nachtjapon aan, gaf de katten een knuffel en eten. En net toen ik op de bank wilde ploffen, hoorde ik een hard gebons vanuit de gang. Dit gebeurde op Halloweenavond, dus jullie begrijpen dat mijn hart oversloeg. Ik dacht meteen aan een geintje van iemand uit de buurt, en opende lachend de buitendeur. Niemand!!!! Weer naar binnen, languit op de bank en weer keihard bonzen. Hart sloeg weer over, bloeddruk naar recordhoogte en ik weer naar de gang. Niemand voor de deur, en terwijl ik daar stond weer gebonk, op de kelderdeur. Eerste reactie: ik zoek iets zwaars, open de deur en mep er op los, voor ik vragen stel. 2e reactie: ik open de buitendeur, roep of de buurman kan komen en dan doen we samen de kelderdeur open. In de tussentijd had ik nog gevraagd, wie er in de kelder was en ik kreeg alleen te horen: you know, it’s me! Geen idee natuurlijk, had Jason wel kunnen zijn of Michael Myers (dit voor de horrorfans, haha).

Mijn buurman kwam meteen , een beetje aangeschoten en ongelovig naar mij kijkend. En natuurlijk de 1e vraag, die mannen stellen “weet je zeker dat er iemand in de kelder, is”. Nee hoor, geintje! Kortom, we openden de deur en daar kwam een straalbezopen kerel binnenvallen, en wat bleek? Dit was een vriend van de buurman, ze hadden lekker zitten pimpelen in de kelder van de buurman (hij heeft daar een bar) en hij was even naar buiten gegaan en heeft de trap naar de verkeerde kelder genomen.

Een goede les, ik ben nogal slordig met het op slot doen van deuren, het is hier zo veilig dat ik dat vergeet. Maar sinds die avond gaat alles op slot!

Ik tob nog steeds met mijn gezondheid, verschrikkelijke pijn in mijn gewrichten, knieen en rug. Het goede nieuws is dat ik geen reuma heb, nu zijn we aan het uitzoeken wat het dan wel kan zijn. Ik kan je wel zeggen dat het energie vreet, dat is ook de voornaamste reden dat ik mijn blog niet heb bijgehouden. Maar ik heb me nu voorgenomen in ieder geval 1 keer per maand wat te laten horen.

Ik zit zonder werk tot april, dus ik kan mijn tijd en energie beter verdelen.

Heel veel groetjes, en het zou leuk zijn als ik ook wat van jullie hoor.

 

 

 

Acties

Information

2 responses

5 01 2016
yolan

Ik voorspel dat het een trend word: een man in de kelder. Nog deze week laat ik de mijn kruipkelder uitgraven om de mogelijkheden te vergroten 😉

5 01 2016
Ingrid Sluimer

Hoi Yvon,

Een gelukkig en gezond nieuwjaar! Wat een heerlijk verhaal om te lezen, vooral natuurlijk omdat het geen figuur met slechte bedoelingen was die zich in jouw kelder had verschanst. Maar evengoed is het wel schrikken….

Vervelend dat je zo tobt met je gezondheid, hopelijk wordt snel duidelijk wat er aan de hand is en kan je er wellicht voor behandeld worden.

Bij ons gaat het leventje zo zijn gangetje. Rene werkt sinds een jaar bij de pakketdienst in Ridderkerk en heeft het goed naar zijn zin. We trekken nog vaak de natuur in voor het schieten van mooie plaatjes, nog steeds onze lievelings hobby, vaak boeken we een hotel in de omgeving van de Veluwe en dat bevalt ons prima.

Met mijn reuma ging het vorig jaar erg slecht en tegenwoordig spuit ik 2 injecties per week en dagelijks een tablet en daarmee is het aardig onder controle gelukkig. Het moeilijke om met de ziekte om te gaan is dat je alles met mate moet doen, niet teveel willen op een dag want dan kom ik mezelf vaak tegen….maar dat wil niet echt lukken, dat heeft denk ik veel tijd nodig om dat van jezelf te mogen….

Al je wat wilt zien van Rene zijn foto’s, hij plaatst veel op Facebook.

Nou ik hoop dat je een fijn jaar tegemoet gaat met veel moois in het verschiet.

Groetjes,

Ingrid & Rene

Geef een reactie

