Paspoort aanvragen

29 03 2015

Ja, het was weer tijd voor een nieuw paspoort. En dat betekent een hoop gedoe en een berg geld.

Eerst pasfoto’s, gelukkig is Rene fotograaf en heeft de apparatuur voor pasfoto’s. Hij twijfelde bij de maat van de eerste serie, dus voor de zekerheid nog een maatje kleiner genomen.  Is zo lullig als je  wordt weggestuurd omdat de foto’s niet goed zijn, niet dan?

Daarna treinreis geregeld en afspraak gemaakt bij de Nederlandse ambassade in Oslo.Woensdagnacht de nachttrein naar Oslo, ik had een slaapcoupe geboekt, zodat ik in ieder geval niet gebroken in Oslo aan kwam. Ging prima, ik had een afspraak om 11 uur op donderdagmorgen en ik was om ca 7 uur in Oslo. Ontbijtje en heel veel koffie, beetje winkelen en nog meer koffie. Bij de laatste bak koffie raakte ik in gesprek met een dame (dit was rond 10 uur), die mij vertelde dat het een chaos was in Oslo, als gevolg van hevige sneeuwval en harde wind. Bussen reden niet meer en taxi’s waren moeilijk te krijgen. Het is een kwartiertje rijden van het station naar de ambassade, dus ik meteen naar de taxistandplaats met het idee dat ik genoeg tijd had.

Fout natuurlijk, er stonden ca 100 mensen te wachten, dus maar naar de ambassade gebeld dat ik later zou komen. Antwoord: eigenlijk moet alles op afspraak.  Dus maar uitgelegd dat ik al sinds 23.00 uur de vorige avond onderweg was en niet van plan was zonder een aanvraag naar huis te gaan. Ze zouden terugbellen, Hoorde natuurlijk niets, maar inmiddels kreef ik een taxi te pakken en was ik al op weg. Eenmaal aangekomen was het helermaal geen probleem, de 2e set foto’s werd goedgekeurd. (Bedankt Rene, dat ik proefkonijn mocht zijn). En 15 minuten later stond ik weer buiten in de hoop een taxi te vinden. Gelukkig vond ik die snel ( de taxicentrale nam geen bestellingen meer aan, vanwege de chaos) en was ik snel weer op het treinstation. De trein terug naar huis om 15.30 uur en uiteindelijk rond 22.00 weer lekker thuis.

Verder gaat alles zijn gangetje, nog steeds problemen met het handje. Na de Pasen maar even langs bij de fysio, in de Paasvakantie ligt het hele land plat, dus ik moet even wachten.

Helaas ook erg triest nieuws: de vader van Eilt (mijn zwager) is onverwacht overleden in zijn slaap. Ik wens jullie sterkte!!!

In het hotel  is een renovering aan de gang; we krijgen grotere koelingen en vriezers, strategisch geplaatst zodat ze in de keuken niet op en af de trap moeten rennen. En nieuwe zekeringskasten, met schakelaars. We hadden nog een ouderwets systeem met stoppen, en de info over welke stop voor welke plek was niet helemaal up to date.  Leuk als de stroom uitviel !!!!

Het is deze winter niet echt koud geweest, wel heel veel sneeuw en regen maar de lente laat nog op zich wachten. Af en toe een waterig zonnetje, regen, harde wind. Kortom, geen LENTE.

Ik wens jullie allemaal een prettige Pasen toe.

groetjes

Acties

Information

One response

29 03 2015
yolan

Ben blij te horen dat je missie in elk geval is volbracht, ondanks alles toch je paspoort aangevraagd.

kus
zus

Geef een reactie

